Jakiś czas temu miałam taką wenę do zbierania pocztówek kresowych i kupiłam ich niewielką ilość. Wśród nich trafiła mi się niezwykle ciekawa pocztówka z Kołomyi (dzisiaj miasto na Ukrainie w Okręgu Stanisławowskim / Iwanofrankowskim ).

Pocztówka jest sklejona z 2 części; awers przedstawia rynek w Kołomyi, a po otworzeniu okienka mamy widok świątyni. Niestety mój egzemplarz ma pewien feler – obrazek w okienku (czyli druga warstwa kartki) jest wklejony do góry nogami. Jaka szkoda, że takie błędy drukarskie nie czynią pocztówek unikatami, jak to ma miejsce w przypadku znaczków🙂

Problem mam tylko z określeniem, jaki obiekt przedstawiony jest na drugiej warstwie pocztówki🙂. Wygląda na świątynię, ale nie mam nawet pewności, czy jest to obiekt z Kołomyi ? Jeżeli macie jakieś sugestie, proszę piszcie.

  • Kołomyja, Rynek z ratuszem
  • Wydanie: ok. 1910
  • Pocztówka „mechaniczna”
  • Wydanie: Izydor Günsberg w Kołomyi
KOŁOMYJA, Stara Pocztówka "mechaniczna", Izydor Günsberg w Kołomyi

KOŁOMYJA, Stara Pocztówka „mechaniczna”, Izydor Günsberg w Kołomyi

Stare Pocztówki 068

KOŁOMYJA, Stara Pocztówka "mechaniczna", Izydor Günsberg w Kołomyi

KOŁOMYJA, Stara Pocztówka „mechaniczna”, Izydor Günsberg w Kołomyi

 

Aby zobaczyć, jak rynek kołomyjski wygląda w dniu dzisiejszym, wystarczy wybrać się na wirtualny spacer z Wujkiem Goolgem😉

IDŹ NA SPACER PO KOŁOMYJ TERAZ