W dniu dzisiejszym miałam bardzo cichą nadzieję, że znajdzie się przynajmniej jeden antykwariusz, który nie zapomni zabrać ze sobą jakiegoś starego kartonu pocztówek. Niestety wbrew moim oczekiwaniom nie było takowego. Pocieszyłam się więc zakupem starego wydania książeczki „Na Jagody” Marii Konopnickiej.

Nie było to łatwe, bo chociaż Antykwariat był „wielki” to zmieścił się w dosyć niedużej sali, a jednocześnie miałam wrażenie, że ściągnęły tam tłumy wszystkich niedobitych moli książkowych  cyfrowej ery fejsbuka i smartfona. W dosyć więc mało wygodnych warunkach wyrwałam wspomnianą publikację i dałam drapaka.

„Wielki Antykwariat” prezentował się tak:

Wielki Antykwariat w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, 06.03.2016

Wielki Antykwariat w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, 06.03.2016

Do książeczki „Na Jagody” mam wielki sentyment, bo pamiętam nawet dzisiaj, jak ją z fascynacją kartkowałam jako dziecko. Pamiętam te piękne ilustracje, Muchomorka, Borówczanki, Jagodowego Króla – czysta magia ….

„Tuż nad Bugiem, z lewej strony,

Stoi wielki bór zielony.

Noc go kryje skrzydłem kruczem,

Świt otwiera srebrnym kluczem,

….” / cytat z książeczki” „Na Jagody”, Maria Konopnicka /

Na Jagody Maria Konopnicka, ilustracje Zofia Fijałkowska, wydanie Nasza Księgarnia -  1974  (2)

Okladka : Na Jagody Maria Konopnicka, ilustracje Zofia Fijałkowska, wydanie Nasza Księgarnia – 1974 (2)

Na Jagody Maria Konopnicka, ilustracje Zofia Fijałkowska, wydanie Nasza Księgarnia -  1974  (1)

Na Jagody Maria Konopnicka, ilustracje Zofia Fijałkowska, wydanie Nasza Księgarnia – 1974 (1)

Na Jagody Maria Konopnicka, ilustracje Zofia Fijałkowska, wydanie Nasza Księgarnia -  1974  (3)

Na Jagody Maria Konopnicka, ilustracje Zofia Fijałkowska, wydanie Nasza Księgarnia – 1974 (3)

Na Jagody Maria Konopnicka, ilustracje Zofia Fijałkowska, wydanie Nasza Księgarnia -  1974  (4)

Na Jagody Maria Konopnicka, ilustracje Zofia Fijałkowska, wydanie Nasza Księgarnia – 1974 (4)