Pozdrowienia od Mikołaja. Pocztówkę tę nabyłam zimą i może nie jest to grzecznie, mroźne tematy przywoływać w środku lata, ale cóż.  Kartka jest wyjątkowo piękna, chromolitografia z początku XX wieku, z wspaniałym wizerunkiem Świętego Mikołaja, który, jak tradycja nakazuje,  właśnie zostawia podarek w wystawionych przed drzwiami domostwa kozakach.  Na początku nie wiedziałam o co chodzi  – „Mikołaj taki duży, a panienka taka mała”-  pomyślałam, ale potem dopiero się zorientowałam, że pewnie chodzi o piękną lalkę w stroju damy z epoki, która wyglądała tak przekonująco, że wzięłam ją za najprawdziwszą liliputkę głaskaną przez starszego biskupa po głowie.

Czy wystawiacie swoje buty, kozaki lub skarpetki za drzwi, aby wędrujący przez zaśnieżoną noc Mikołaj mógł je wypełnić niespodziankami ?

Chromolitograficzna pocztówka z początku XX wieku - Święty Mikołaj (obieg, Galicja)

Chromolitograficzna pocztówka z początku XX wieku – Święty Mikołaj (obieg, Galicja)

Jedna z wielu cudownych kartek, które przyśpieszają akcję serca! Na szczęście kartka nie została oszpecona przez żadnego z początkujących „filatelistów”.  Stempel z 5 grudnia (1903?),  zabór austriacki, Galicja.  Kartka zaadresowana w starym stylu, pięknym charakterem pisma do Wielmożnego Pana Kazimierza Soleckiego w Gorlicach.

Wspaniały rewers pocztówki, adresowanej do miejscowości Gorlice

Wspaniały rewers pocztówki, adresowanej do miejscowości Gorlice